BERLÍN, MĚSTO KAVÁREN A CYKLISTŮ.

28. srpna 2017 v 14:36 | Lenča |  CESTOVÁNÍ
V polovině srpna jsme s mojí nejlepší kamarádkou vyrazily na výlet do Berlína. I když jsem do Německa jako dítě jezdila často, přímo v Berlíně jsem až na různé přestupy nikdy nebyla. Vydaly jsme se tam na tři dny, hezky autobusem Student Agency s tím, že jsme vyjížděly v noci a v noci se taky vracely. Ubytování jsme měly přes Airbnb a bylo moc pěkné.

Před odjezdem se nás obou každý ptal, co tam vlastně jedeme dělat a my měly jasnou představu v podstatě jen o tom, že chceme do zoo a nic moc víc naplánovaného neměly. Ale to vůbec nevadilo, zabavily jsme se skvěle. První den hodně pršelo, tak jsme se rozhodly zajít do Primarku, což by se samozřejmě nedalo vynechat a obě jsme si něco málo nakoupily. Taky jsme chodily po různých dalších obchodech v centru Berlína, potkaly pár dokonalých a neodolatelných obchůdků se sladkostma, a když vykouklo sluníčko, podívaly jsme se tak trochu i po místních trzích. Odpoledne pak jsme se prošly kolem East Side Gallery, což je v podstatě pozůstatek Berlínské zdi, kde jsou různé malůvky a grafitti a rozhodně to stojí za návštěvu, i když tam jsou docela dost davy turistů.

Druhý den jsme se hned ráno vydaly do berlínské zoo, která je unikátní hlavně tím. že tam mají pandy. Ano, viděla jsem pandy, ale před jejich pavilonem stála dlouhá fronta a i po tom, co jsme se dostaly dovnitř, jsme ty dvě pandy viděly jen na okamžik a přes davy lidí. Jinak je to ale zoo opravdu krásná. Asi nejvíc jsem byla nadšená z tučňáků, kteří tu mají obrovský prostor, spoustu vody na plavání a je k nim úplně super přístup. A to samé lachtani. Součástí zoo je taky obrovské akvárium nejen s rybami, ale taky s obojživelníky, různými plazy, hmyzem a tak dále. Rozhodně stojí za návštěvu. V celé zoo jsme strávily zhruba čtyři hodiny.

Poslední den byl takový muzejní. Byly jsme se podívat v muzeu Anny Frankové a pak taky v místním židovském muzeu. Oboje bylo zajímavé, ale židovské muzeum mě bavilo hlavně ze začátku, příběhy z doby okupace a tak podobně. Dál tak pak bylo obrovské množství informací o židovské kultuře a tak, což nás obě po chvíli přestalo bavit pročítat. To muzeum je navržené strašně zajímavě, je to taková klikatá budova se spoustou oken a průhledů.

Jak už jsem zmínila v titulku, Berlín je plný kaváren, za což jsme byly jen rády, když jsme vždycky začaly den kafíčkem a snídaní v jedné kavárně hezčí než druhé. Snažily jsme se mluvit německy, občas si pomohly angličtinou, ale snaha byla, a šlo to. Taky mi v Berlíně přišlo, že úplně všichni jezdí na kole. Kola jsou všude, cyklisti jsou všude, a taky stezky pro ně. Asi bych se v té dost husté dopravě celkem bála, ale je na tom něco kouzelného :)

Každopádně, pokud jste tam nebyli, Berlín podle mě za návštěvu stojí, už jen kvůli té nepopsatelné milé atmosféře.

Komentáře

1 Tea Tea | E-mail | Web | 28. srpna 2017 v 17:27 | Reagovat

Já v Berlíně ještě nikdy nebyla ale určitě mě taky láká Berlín vidět :) Sledovala jsem seriál Berlín,Berlín a to město se mi zalíbilo :D Já myslela podle Hvězd nám nepřály že dům nebo muzeum Anny Frankové je v Amsterdamu, takže je v Berlíne jo? :)

2 Eliss Eliss | Web | 28. srpna 2017 v 18:07 | Reagovat

To židovské muzeum bych někdy ráda navštívila :)

3 Lenka Lenka | Web | 29. srpna 2017 v 15:57 | Reagovat

[1]: Ten seriál byl boží :D No, v Amsterdamu je přímo její dům, ze kterého je taky udělané muzeum, ale menší muzeum je i v Berlíně :)

[2]: Určitě, za návštěvu stojí :)

4 Tea Tea | E-mail | Web | 30. srpna 2017 v 1:24 | Reagovat

Joo já ho sledovala dokonce 2x :D a myslím že po roce znovu začnu :D Ted jsem v ukázkách nějakýho filmu videla tu herečku co hrála Lolu nebo Lole no :D Obdivovala jsem v tom seriálu ne jenom jak vypadá krásně město, ale jaké tam mají domy s obrovskou terasou na střeše, to bych brala hned mít takovou terasu :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.