IRSKO.

5. července 2018 v 21:00 | Lenča |  CESTOVÁNÍ
Co se vám vybaví, když se řekne Irsko? Pro mě to vždycky byla spousta zeleně, ovečky všude, krásná příroda a hodně deště. Ve skutečnosti je to tohle všechno až na ten déšť pravda, ale je toho taky ještě mnohem víc. Začnu s počasím, ať už to pak nemusím zmiňovat. V Irsku prší docela dost a když jsem si pročítala internetové diskuze, byly tam vtípky jakože v Irsku jsou dva typy počasí - buď prší, nebo lije. Nám nepršelo vůbec. Jeden den bylo trochu zamračeno a po ránu pršelo, ale to je všechno. Zbytek bylo kolem 25 stupňů, sluníčko, dokonce jsem se spálila.

Měli jsme celkově čtyři zastávky, čtyři ubytování. Dublin - Liscannor - Galway - Belfast. Když mám říct, kde se mi líbilo nejvíc, musí to být Liscannor, protože jsem si tu vesničku naprosto zamilovala. Ale vezměme to postupně.

Dublin je úžasné město. V jedné učebnici angličtiny psali, že jsou tam nejpřátelštější lidé a to je pravda na sto procent. Celkově Irsko bylo tak úžasné z velké části kvůli místním lidem, kteří jsou skvělí a hrozně milí a hodní. Dublin je kouzelný, živý, s krásnou architekturou, plný míst stojících za návštěvu. Měli jsme na něj jen jediný den, což jak jsme zjistili, bylo hodně málo. Obdivovali jsme překrásnou univerzitní knihovnu, dali jsme si Guinessa v Temple Baru, navštívili muzeum a galerii a udělali si procházku k moři, kde zrovna zapadalo sluníčko.

Liscannor je malá vesnička blízko Moherských útesů, které jsou snad tím nejvyhledávanějším místem v Irsku. Útesy byly dokonalé, strávili jsme na nich skoro celý den a obdivovali tu nádheru. Ale zpátky k Liscannor. Je to opravdu malinká vesnička, ve které ale můžete zažít tu pravou irskou atmosféru s místní hudbou a dobrým irským pivem. Kousek odsud byla dlouhá a překrásná pláž.

Galway je malé město hned u moře a jeho centru vévodí řeka. Jsou tu nádherné domky, úzké uličky se spoustou obchůdků a pouliční muziky a zase trošku jiná, ale stejně úžasná, atmosféra.

A nakonec Belfast. Belfast se mi z našich míst líbil nejmíň, ale to asi jen proto, že ty ostatní se mi líbili neskutečně moc. Belfast je ale hodně zajímavé místo. I v dnešní době je tu silný střet Irové x Britové, což bylo vidět třeba při návštěvě jedné místní hospůdky, kde nám místní štamgast objasnil, jak z vlaječek fotbalového mistrovství světa vystřihli Anglii. Ale ten přízvuk :D Většinou jsem v Irsku neměla problém rozumět, i když jsem se často musela víc soustředit. Ale pár lidí mluvilo fakt dost šíleně a i se svou dobrou angličtinou jsem měla problém pochytit, o čem mluví.

Cestovali jsme autobusy a několikrát taky stopem, což bylo občas, když už to trvalo dlouho, malinko na nervy, ale stálo to za to. Právě při stopování jsem měla možnost si pokecat anglicky a dozvědět se cenné informace, na které bychom jinak nenarazili. Bydleli jsme přes airbnb a měli jsme neskutečný štěstí na ubytování, protože byly všechny naprosto skvělé (kdybyste tam někdo cestovali, dejte vědět, doporučím). Jedli jsme tak všelijak, občas v restauraci, občas nějaký fast food, párkrát jsme si i vařili. V Irsku je sice dráž než u nás, ale není to zas tak hrozné.

No a to bude asi všechno. Mohla bych psát a psát a psát, protože i když jsme tam byli jenom 7 dní, přišlo mi to vlastně o dost delší a máme hromadu zážitků a už teď vím, že se tam jednou za pár let podívám znovu :)