CESTOVÁNÍ

IRSKO.

5. července 2018 v 21:00 | Lenča
Co se vám vybaví, když se řekne Irsko? Pro mě to vždycky byla spousta zeleně, ovečky všude, krásná příroda a hodně deště. Ve skutečnosti je to tohle všechno až na ten déšť pravda, ale je toho taky ještě mnohem víc. Začnu s počasím, ať už to pak nemusím zmiňovat. V Irsku prší docela dost a když jsem si pročítala internetové diskuze, byly tam vtípky jakože v Irsku jsou dva typy počasí - buď prší, nebo lije. Nám nepršelo vůbec. Jeden den bylo trochu zamračeno a po ránu pršelo, ale to je všechno. Zbytek bylo kolem 25 stupňů, sluníčko, dokonce jsem se spálila.

Měli jsme celkově čtyři zastávky, čtyři ubytování. Dublin - Liscannor - Galway - Belfast. Když mám říct, kde se mi líbilo nejvíc, musí to být Liscannor, protože jsem si tu vesničku naprosto zamilovala. Ale vezměme to postupně.

STEZKA KORUNAMI STROMŮ.

6. února 2018 v 19:26 | Lenča
Už hrozně dlouho jsem se chtěla podívat na Stezku korunami stromů. A teď, když jsme trávili pár dní u Lipna, k tomu nastala ideální příležitost. A byla jsem nadšená.

Abych to uvedla, vydali jsme se prodloužený víkend na Šumavu, na snowboard/lyže. Nakonec jsem skončila se streptokokovou angínou a tunou antibiotik, takže z učení se na snowboardu sešlo. Všechno už ale bylo zařízené a zaplacené, a tak jsem jela i tak, s tím, že místo ježdění budu chodit na procházky a relaxovat. A byl to boží víkend. Bydleli jsme v malém městečku jménem Frymburk, asi 5 km od lyžařského střediska (nad kterým se i nachází právě ona stezka).

POJEDU DO IRSKA!

28. ledna 2018 v 11:10 | Lenča
Když jsem psala začátkem ledna článek o svých cestovatelských plánech, zmiňovala jsem, že letos to bude Řecko nebo Itálie. No a teď máme zabukované letenky do Irska :) Na Irsko jsem totiž z neznámého důvodu ve článku a vlastně i celkově trochu pozapomněla, a když jsem si na něj vzpomněla, rozhodla jsem se, že to letos uskutečníme.

A tak máme na červen zamluvené letenky do Dublinu, 8 dní v Irsku a pak zpátky domů, a to z Belfastu. Ubytování zatím jen vyhlídnuté, a destinací, kam se podíváme, vymýšlených zatím pár. Ale hrozně moc se těším. I když třeba otázka, jak budeme po Irsku cestovat, je zatím ve hvězdách :D Pokud jste tam byli, určitě neváhejte a podělte se o zkušenosti, budu moc ráda. Je mi jasné, že nejjednodušší by bylo si půjčit auto a cestovat autem, ale už jen to, že z nás tří, co tam jedeme, jsem momentálně nejzpůsobilejším řidičem já, mluví za vše :D Takže s řízením to úplně dobře nevidím. Ale uvidíme, nějak se to zvládne.

Co se týče míst, mám v plánu třeba tak dva dny strávit v Dublinu, pak bych moc chtěla na Cliffs of Moher, i když jsou z Dublinu úplně na opačné straně. A do Severního Irska, kde se chci jet podívat na Giant's Causeway a pak taky třeba den v Belfastu, ze kterého budeme odjíždět. Zas na tak dlouho tam nejsme, ale přesto bude ten seznam ještě určiě delší. Pokud byste měli jakékoliv tipy, budu ráda za cokoliv :)

CESTOVATELSKÉ PLÁNY A SNY

5. ledna 2018 v 18:01 | Lenča
Na maturitním plese (už to budou 4 roky… cože?!) jsme si měli každý napsat pár vět o sobě, které se pak četli, zatímco nám učitelé dávali šerpy. V mém popisu stála mimo jiné větička, že jednou procestuju celý svět. A pořád tomu věřím. Problémem je, že i když je mnoho způsobu jak cestovat relativně levně, peníze jsou tak jako tak potřeba, a nemám jich samozřejmě neomezené množství. No a těch míst, kam chci, je nepočítaně.

PŘEKRÁSNÉ NICE.

17. září 2017 v 20:13 | Lenča
Byli jsme s L. na dovolené ve Francii. Moc jsem tam chtěla a jsem hrozně ráda, že jsme si vybrali zrovna Nice. Strašně jsem se tam těšila a pár týdnů před dovolenou jsem žila docela v napětí, že co když se něco stane, onemocníme, bude zas nějaký teroristický útok a tak dále a tak dále, protože určitě taky znáte jak hrozný je ten pocit, když se na něco moc těšíte a nakonec to nevyjde. Ale vyšlo, a tak jsme 5. září nastoupili do letadla a rozlétli se směrem k Francii.

Nice je město na jihu Francie, jen pár kilometrů od Monaka, kde jsme taky jeden den byli na výletě; a pak taky nedaleko od hranic s Itálií. Součástí Francouzké riviéry nebo taky Azurového pobřeží, což si svůj název určitě zaslouží, protože to moře tam je opravdu azurově modré a krásně čisté.

BERLÍN, MĚSTO KAVÁREN A CYKLISTŮ.

28. srpna 2017 v 14:36 | Lenča
V polovině srpna jsme s mojí nejlepší kamarádkou vyrazily na výlet do Berlína. I když jsem do Německa jako dítě jezdila často, přímo v Berlíně jsem až na různé přestupy nikdy nebyla. Vydaly jsme se tam na tři dny, hezky autobusem Student Agency s tím, že jsme vyjížděly v noci a v noci se taky vracely. Ubytování jsme měly přes Airbnb a bylo moc pěkné.

Před odjezdem se nás obou každý ptal, co tam vlastně jedeme dělat a my měly jasnou představu v podstatě jen o tom, že chceme do zoo a nic moc víc naplánovaného neměly. Ale to vůbec nevadilo, zabavily jsme se skvěle. První den hodně pršelo, tak jsme se rozhodly zajít do Primarku, což by se samozřejmě nedalo vynechat a obě jsme si něco málo nakoupily. Taky jsme chodily po různých dalších obchodech v centru Berlína, potkaly pár dokonalých a neodolatelných obchůdků se sladkostma, a když vykouklo sluníčko, podívaly jsme se tak trochu i po místních trzích. Odpoledne pak jsme se prošly kolem East Side Gallery, což je v podstatě pozůstatek Berlínské zdi, kde jsou různé malůvky a grafitti a rozhodně to stojí za návštěvu, i když tam jsou docela dost davy turistů.

MÁLAGA.

9. září 2016 v 9:04 | Lenča
Tak už jsem po necelých třech měsících konečně zase zpátky doma. Dnes vám ale chci napsat o uplynulém týdnu, který jsme strávili ve Španělsku.

Málaga je opravdu nádherné město. Jako z pohádky. Jako z úplně jiného světa. Všude ty úzké uličky a hlavně ta zeleň, palmy a banánovníky a ibišky ve všech možných barvách. Místy mi to přišlo jako úplně na jiném kontinentu, tolik jiné než cokoliv, co jsem viděla jinde v Evropě. Strávili jsme tam sice jen pět dní, ale stálo to za to. A i když jsem se těšila domů, když jsme den před odjezdem trávili poslední chvíle u moře, ani se mi moc nechtělo pryč.

Španělskou pohodu mi trochu zkazilo, že jsem se hned první den příšerně spálila, asi proto, že jsme byli na sluníčku dost dlouho a taky proto, že jsem během celého léta viděla jen to občasné anglické slunce, které ale moc nehřálo. Takhle jsem se fakt v životě nespálila, měla jsem rudé snad celé tělo zepředu, kromě rukou a obličeje. Takže další dny jsme už na pláž chodili spíš až večer. Stejně jsem toho názoru, že večer a i když už je pak docela studené, je v noci moře nejkrásnější.

Kromě pláže jsme taky chodili různě po městě, viděli spoustu krásných míst, budov, rostlin. Poslední den jsme se byli podívat na hradě Gibralfaro a i když se mi v tom vedru vůbec do kopce šlapat nechtělo, ten výhled za to rozhodně stál. Bylo odtamtud vidět na celou Málagu a byla to prostě krása. Pokud byste plánovali výlet do Španělska, tak určitě doporučuju Málagu, je překrásná :)

MANCHESTER.

19. srpna 2016 v 12:03 | Lenča
Dneska chci psát o Manchesteru - městě, které se letos v létě stalo na dva a půl měsíce mým domovem. Musím říct, že je to dost super město k životu. Samozřejmě tu není všechno dokonalé a stejně jako asi všude to i tady má své zápory, ale celkově se mi tu líbí. Například mi přijde, že tu jsou až neskutečně příjemní lidi. Je to něco úplně jiného. Přijde mi hrozně milé, když lidi vystupují z autobusu a každý při výstupu poděkuje řidiči.

Mají tady hodně zeleně a parků. Od místa, kde bydlíme, se dá pěšky dojít hned do čtyř parku. A některé jsou fakt pěkné a upravené. Co mi tu hodně vadí je, že se všude válí odpadky. V centru to tak není, ale třeba ve čtvrti, kde bydlíme, jsou chodníky a ulice prostě plné odpadků a dokonce i některé z těch parků jsou takhle plné špíny a je to celkem škoda, fakt to vypadá hrozně. Abych se vrátila k těm parkům, ten nejhezčí, ve kterém jsme tu byli, je určitě Heaton Park, který je obrovský a je tam spousta věcí k vidění.

Jinak je tu hodně míst, které stojí za návštěvu. Byli jsme se podívat třeba v muzeu věnovaném vědě a průmyslu (dobrovolné vstupné), kde je hodně zajímavých věcí k vidění a dokonce i já, i když se o tyhle věci zas tak nezajímám, jsem si tam našla něco, co mě bavilo. Taky jsem byla v knihovně nazvané John Rylands Library a to je to jedno z nejkrásnějších míst. Kouzelné.

LONDON AFTER.

7. června 2013 v 15:12 | Lenča
Konečně je tu polondýnský článek... protože až doteď jsem byla moc líná :D

Ó můj bože. Londýn je tak úžasný. Víc než úžasný. Ještě kouzelnější než jaký jsem si ho představovala. Nevím, v čem přesně spočívá jeho kouzlo - řekla bych, že to je prostě úplně všechno dohromady. Ani nevím, jak to vůbec vyjádřím v jediném článku, ale pokusím se ;)

No, po menších zmatcích se sedačkama v autobuse jsme vyjeli v pondělí ráno. Na německé benzínce jsem si koupila jahody a vtipně komunikovala německo-anglicko-rukama :D Jeli jsme taky přes Belgii, ale bohužel jsme tam nezastavovali - chtěla jsem se aspoň projít po belgické půdě, když jsem tam nikdy předtím nebyla :D Ale pak už jsme zastavili ve francouzském Calais a prošli pasovou kontrolou. Viděli první Brity a poprvé komunikovali anglicky ;) Trajekt mi ze začátku přišel hrozně matoucí, ale nějak jsem se zorientovala. Zrovna vycházelo slunce, což bylo nádherný. Pak už jsem si zalezla dovnitř na jedno z křesel a většinu plavby prospala. (Bylo to v pět ráno! :D)

LONDON BEFORE.

24. května 2013 v 14:49 | Lenča
Ahoj,
odjíždím už za tři dny a pořád mi to přijde k neuvěření. Napadlo mě udělat něco podobného jako když jsem jela do Paříže. Tehdy jsem psala dva články - ten první byl před odjezdem (Paris avant) a druhý po návratu (Paris après).

Pokud jste na můj blog zavítali poprvé nebo tak něco, Londýn zbožňuju snad odjakživa. Můj pokoj, například, je toho přímo živoucím důkazem. Takže jsem nadšená, že se tam konečně podívám :) Odjíždíme v pondělí a přijedeme tam další den. Dva dny strávíme v Londýně, jeden den jedeme do Stradfordu nad Avonou a Oxfordu a jeden den do Brightonu a kolem jižního pobřeží Anglie.

Taky by vás mohlo zajímat, jestli pojedeme trajektem nebo tunelem (což usuzuju podle toho, že se mě na to ptají v podstatě všichni, kteří ví, že je Anglie od Evropy oddělená mořem). Cesta tam trajektem a zpátky pod zemí. Upřímně se spíš těším na ten trajekt, představa stístěného prostoru v tunelu pod zemí mě trochu děsí :D

Budeme bydlet v rodinách, což mi narozdíl od většiny ostatních vůbec nevadí, právě naopak. Jsem celkem ráda. I když samozřejmě nevím, u jaké rodiny budu. Překvapivě se mi zatím jen jednou zdálo, že si nestíhám zabalit věci. Většinou mám noční můry o tom, že sedím v autobusu a všechno jsem nechala doma a tak podobně :D

Tak jo, zatím ahoj, ozvu se až se vrátím (:

PARIS APRÈS :)

26. dubna 2011 v 17:11 | Lenča
Bonjour,
tak jsem se včera vrátila ze šíleně vyčerpávajícího, ale naprosto dokonalýho výletu v Paříži. Tak trochu nemocná a úplně unavená, ale totálně a nejvíc nadšená a šťastná.

Cesta byla - až na noc - celkem fajn, pěknej autobus a docela i sranda. Noc teda byla příšerná, protože sedět až úplně vzadu je to nejhorší, co může být. Ve čtvrtek jsme brzy ráno (když jsem teprve začala usínat) přijeli do Paříže. Cč :)

PARIS AVANT (:

17. dubna 2011 v 21:55 | Lenča
Bonsoir!
Rozhodla jsem se napsat menší článek o tom, co budu podnikat ve Francii, abych si zkrátila čekání. Už se totiž nemůžu dočkat :)

Tento víkend jsem sháněla nějaké info k Asterix parku, což bude naše poslední zastávka ve Francii. Pokud by Vás to nějak víc zajímalo, tady jsou jejich oficiální stránky. Je tam šíleně moc atrakcí, takže ani nevím, na co půjdu dřív. Jediná věc, která mě naprosto děsí, je, že tam bude asi tak milion lidí. Nejlepší z Asterix parku jsou nejspíš horská dráhy - dřevěný Tonnerre de Zeus a pak Goudurix, kde je člověk asi tak sedmkrát hlavou dolů :D (videa a zbytek v CČ)